Danny’s Informatica Weblog



Hello world

Zoals elke goede developer betaamt begin ik met Hello world in mijn blog! Dit blog zal gebruikt worden om de ontwikkelingen van mijn informatica website bij te houden. Het doel voor dit project is om een website over mezelf en het vak informatica te publiceren. Om dit te doen heb ik dit project in een paar onderdelen verdeeld namelijk de volgende:

  • Onderzoeken
  • Ontwerpen
  • Plannen
  • Produceren
  • Evalueren

Het fijt dat ik al eerder websites gemaakt heb wil nog niet zeggen dat ik dit zomaar in een keer kan doen. Ik zal eerst even moeten kijken naar dingen als RSS feeds omdat dit gebieden zijn die ik nog nooit echt bekeken heb.

De rest van de stappen worden in het engels ook wel een de ‘design cyclus’ genoemd en zijn er om ervoor te zorgen dan eens site wel gepland is en niet zomaar een zooitje door codes bij elkaar gehouden plaatjes.

Ik ben vandaag al begonnen met naar het zoeken naar artikelen over RSS feeds en ik heb een erg goede tutorial gevonden die stap voor stap uitlegt hoe ik met een PHP script mijn nieuws vanuit een database kan halen en vervolgens in de RSS feed kan zetten. Dit is appendix 1. Ik heb ook een goed PHP framework gevonden die codes voor de gebruiker georganiseerd heeft en de website van dit framework is appendix 2.

Het ontwerp is ook al bijna klaar ik hoef namelijk alleen maar een sidebar te maken om de categorieën van mijn blog in te zetten. Als dit eenmaal gedaan is kan ik de bestanden en database structuur van mijn website plannen en vervolgens uitvoeren. Dit zal dan ook het grootste deel van mijn tijd voor dit project innemen. Ik heb dit weekend als minstens 4 uur aan mijn layout gespendeerd en hoop nog meer tijd vrij te kunnen maken.

Het uiteindelijke doel voor dit project is om een goed werkende voledig veranderbare website te produceren. Dit zal ook op CD worden ingeleverd inclusief mijn onderzoeken, planningen en andere documenten. De deadline voor dit project is pas in december dus er is tijd genoeg. Dat was het voor mijn eerste bericht!

Geef een reactie

