Danny’s Informatica Weblog



Internet Explorer – wat moet je ermee?

En ja hoor vandaag ben ik al tegen het eerste probleem aangelopen. Ik heb geprobeerd een ‘trasparant’ oftewel doorzichtige PNG te gebruiken maar helaas was Internet Explorer het daar niet mee eens. Het lijkt wel alsof elke versie van Internet Explorer voor 7.0 de webdesigners tegen wilt werken. Oorspronkelijk gebruikte ik voor dit probleem een .htaccess bestand maar noudat ik wat meer op mijn codes let heb ik gemerkt dat dit mijn stylesheet niet geldig maakt bij de w3 validator. Ik ben op zoek gegaan naar een alternatief en heb toen een javascript hack gevonden die ervoor zorgt dat ook IE voor 7.0 transparante afbeeldingen goed zal weergeven. Deze nuttige hack zal bijgevoegd worden als appendix 3. Ik hoop voor vanavond mijn layout in elkaar te hebben gezet zodat ik met het moeilijke gedeelte bezig kan namelijk de PHP en MySQL codes die hier achter zitten.

Ik ben ook nog een klein probleepje tegen gekomen met het maken van mijn RSS feed. Het probleem is namelijk dat ik de feed in elkaar kan zetten maar als ik hem dan uit probeer dat er staat dat de feed niet gestyled is en dat ik dit nog maar eens moet bekijken want hij geeft alleen maar de XML code weer in plaats van mijn feed. De feed van mijn blog werkt trouwens wel en kan aan de rechter kant gevonden worden. Nou dat was het wel zo’n beetje, op naar het volgende probleem maar weer.

Geef een reactie

